Практика

 ПРАКТИКА

1. Навчальна практика з фармакогнозії (ОC «Магістр» денна та заочна форми навчання)

2. Навчальна практика з фармацевтичної ботаніки ( ОC «Магістр» денна та заочна форми навчання)

3. Фармакогностична практика (ОКР «Молодший спеціаліст» денна форма навчання)

 НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА З ФАРМАКОГНОЗІЇ

  Мета:

 -   закріплення, розширення та вдосконалення теоретичних знань, одержаних  студентами при вивченні курсу фармакогнозії, а також придбання, засвоєння та  вдосконалення практичних навичок і умінь з ідентифікації ЛР та морфологічно  близьких видів;

 -  заготівлі та зберігання ЛРС; основ культивування ЛР та правил екологічно  чистого виробництва ЛРС;  виявлення заростей дикорослих ЛР та надання  рекомендацій щодо раціонального природокористування.

 

 Кінцевими цілями навчальної практики є отримання практичних навичок:

 -   ідентифікувати ЛР та морфологічно близькі види в природі;

 -  засвоїти принципи культивування та догляду за посівами ЛР на основі  належної практики GACP;

 - організувати заготівлю ЛРС з використанням знань про терміни заготівлі з  урахуванням фази вегетації ЛР;

 -  провести сушіння ЛРС відповідно до фізико-хімічних властивостей біологічно  активних речовин;

 -   засвоїти методи стандартизації та зберігання ЛРС згідно нормативної  документації;

 -    скласти рекомендації щодо раціонального використання зарості.

Стрімкий розвиток фармацевтичної галузі призводить до зростання попиту на висококваліфікованих фахівців. Професія провізора є однією із найзатребуваніших на ринку праці, оскільки спрямована на збереження здоров'я людей, профілактику захворювань та надання кваліфікованої допомоги населенню. Тому якісна підготовка спеціалістів є одним із пріоритетних завдань сучасної освіти.

Навчаючись у вишах, студенти вивчають чимало спеціалізованих дисциплін, опанування яких дозволить їм бути професіоналами своєї справи. Впродовж навчання в університеті, студенти засвоюють теоретичні основи щодо будови, класифікації, таксономії, екології та географії лікарських рослин і грибів; основ заготівельного процесу лікарських рослин та лікарської рослинної сировини та їх раціонального використання.

Однією із фахових дисциплін, яка закладає основу вивчення фармакогнозії, фітофармації, ресурсознавства лікарських рослин та інших є фармацевтична ботаніка. Продовженням даної дисципліни є навчальна практика з фармацевтичної ботаніки, яка дозволяє закріпити теоретичні знання та практичні навики. Основною метою навчальної практики є закріплення, розширення та вдосконалення теоретичних знань, одержаних студентами при вивченні курсу фармацевтичної ботаніки, а також придбання, засвоєння та вдосконалення практичних навичок і умінь з ідентифікації як лікарських, так і близьких видів рослин заготівлі та зберігання лікарської рослинної сировини; основ культивування рослин; виявлення заростей дикорослих лікарських рослин та надання рекомендацій щодо раціонального природокористування. Проходження навчальної практики з фармацевтичної ботаніки передбачено у весняному семестрі в період початку проростання рослин (квітень – червень).

Виконання ряду практичних навиків під час навчального процесу при проходженні навчальної практики можливе за рахунок використання навчально – дослідної ділянки кафедри, створеної при кафедрі фармацевтичної ботаніки та фармакогнозії ВДНЗ України «Буковинський державний медичний університет». Під час кожного практичного заняття з навчальної практики студенти залучаються до культивування лікарських рослин, спостереження за їх ростом і розвитком, що дозволяє в подальшому правильно ідентифікувати лікарські рослини та морфологічно близькі види в природі, організувати заготівлю лікарської рослинної сировини з використанням знань про терміни заготівлі з урахуванням фази вегетації лікарських рослин, встановлювати оптимальні терміни збору, здійснювати первинну обробку, сушіння відповідно до фізико-хімічних властивостей біологічно активних речовин, скласти рекомендації щодо раціонального використання заростей рослин.

Таким чином, якісна фармацевтична освіта може бути досягнута не лише вивченням теоретичного матеріалу, але і його поєднанням із практичними навичками. Це, в свою чергу, дозволяє забезпечити підготовку конкурентноспроможних спеціалістів із професійним мисленням та уміннями.